Smart solutions for multilingual communication

Lokalisaatio moninkertaistaa verkkokaupan myynnin

Globaali verkkokauppa jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan. Tämän vuoksi suomalaisten verkkokauppatoimijoiden ei tule pohtia aloittaako kansainvälinen myynti. Niiden tulee miettiä miten tästä uskomattomasta tilaisuudesta saadaan kaikki irti. 

Me Nouveaulla suosittelemme, että aloitat kansainvälistämällä verkkokauppasi käyttökokemuksen. Tämän jälkeen aloitetaan yhteistyössä lokalisaatio- ja käännöstyöt. Englannin kieli on ensimmäinen luonnollinen valinta. Pelkästään sen avulla saavutat merkittävän määrän uusia asiakkaita ympäri maailman. Seuraavia potentiaalisia kielivaihtoehtoja ovat mm. saksa, espanja, ranska, venäjä ja ruotsi.  

Tässä on viisi tärkeää neuvoa menestyksen varmistamiseksi: 

  • Tarjoa usean valuutan hinnoittelu. Kuluttajien on mukavin tehdä ostoksia, kun hinnat näytetään heidän paikallisella valuutallaan. 
  • Tuo selvästi esiin kaikki tilaus- ja toimituskulut. Poistat ikävät yllätykset (ja tyytymättömät asiakkaat), kun kerrot kassalla kaikki lopulliset kulut ennen maksamista. 
  • Eliminoi Suomi-keskeiset viestit. Varmista, että poistat vain Suomen markkinoilla voimassa olevat tarjoukset, koska jatkossa verkkokaupallasi on globaali asiakaskunta. 
  • Kerro tuotteidesi kansainväliset koot. Jos tuotteisiisi liittyy muita mittoja, niin muista tuoda ne esiin kaikilla relevanteilla mittayksiköillä. 
  • Sijoita ja panosta käännettyyn sisältöön. Aloita staattisesta sisällöstä (toimitus- ja palautusohjeet, asiakkaiden UKK:t, sivunavigaatio jne.) ja jatka dynaamiseen sisältöön (tuotenimet, tuotekuvaukset jne.). 

Nämä askeleet voivat tuntua itsestään selviltä, mutta ne jäävät helposti tekemättä. Cognizantin Yhdysvalloissa hiljattain tekemässä tutkimuksessa kävi ilmi, että monikaan suurista kauppiaista ei ole ottanut näitä asioita huomioon. Tutkimus osoitti, että amerikkalaisista ulkomaille toimittavista verkkokaupoista vain 33 % näyttää hinnat eri valuutoilla. Vain 28 % tarjoaa monikielisen käyttöympäristön ja ainoastaan 8 %:lla on vaihtoehtona muu kuin englanninkielinen asiakaspalvelu.  

Eli myös Yhdysvalloissa ollaan näiden asioiden suhteen jälkijunassa. Joten suomalaisilla verkkokaupoilla on vielä paljon mahdollisuuksia auki maailmalla, kunhan teemme asiat kilpailijoita paremmin. Nämä mahdollisuudet saadaan parhaiten hyödynnettyä tekemällä yhteistyötä Nouveau Languagen kanssa.  

Ole meihin yhteydessä puhelimella; +358 (0)290 90 90 89, sähköpostilla; nouveau@nouveau.fi tai lomakkeella.  

Lähde: http://www.cognizant.com/perspectives/the-lure-and-limits-of-global-e-co…